dinsdag 20 april 2010

Chillen op Fiji, cruisen in LA!

Het duurde even maar daar ben ik weer!
Nu vanuit LA California... tussendoor nog even op Fiji een kleurtje (proberen) te pakken, insmeren met cocos olie..lekker glibberen!
Fiji dus...eerste dag dat ik er was viel het weer een beetje tegen..de zon werd geblokt door een behoorlijk stukje wolk.. dus op naar een tourguide en een goede deal uitzoeken voor mijn weekje zonbaden, zonbaden en zonbaden.. :) heerlijk!
Besloot om twee eilanden te doen, 3dagen op Walu Beach en 3dagen op Bounty Island..ik bedoel, je snapt wat ik bedoel! Een eiland met de naam Bounty?? Wat wil je nog meer.. (drank, lekkere vrouwen en nog meer lekkere vrouwen, maar dat spreekt voorzich)
Hop de volgende dag de boot op (samen met drie engelse waar ik de hele week mee ben opgetrokken) en op naar Walu! Je wordt ontvangen met een Fiji-isch(??) muziekje, de mensen zingen een liedje voor je, het zonnetje schijnt, coctailtje en een superdeluxe kamer! Ik voelde me even geen backpacker meer.. dit is het leven! Voor mijn aanstaande bruid(hoewel ik er nog moet vinden); 'onze huwelijksreis gaat naar Fiji, dan weet je het vast!'

Drie dagen gechillt, bijgekleurt, gesnorkeld en gevist..wat een absolute ramp was...was het tijd om onze 2kamer cabin met eigen douche, wc en alle mikmak in te ruilen voor een dorm met vieze douches, wc's en een airco die veel te laag stond of te hoog net hoe je het bekijkt...ik vroor in de ochtend weg in ieder geval en dat was niet fijn.. Maar Bounty Island voor de rest was prima, eerlijk gezegd heb ik alleen maar op me zonnebedje gelegen en alles op alles gezet om mijn witte (goddelijke) lichaam te bronzen. Niet veel spannende verhalen over Bounty Isl dus..of toch..maar ik wil ze niet vertellen:) laat ik het er op houden dat een spelletje helemaal uit de hand liep en iedereen de volgende dag last van hoofdpijn had... :)

Na 8 razendsnelle dagen op Fiji was het alweer tijd voor LA...het laatste deel van mijn reis is aangebroken..en het voelt als een film die naar het einde loopt maar waarin je weet dat het laatste deel erg interessant kan worden... ;) Over films gesproken! (leuk die bruggetjes) LA.. het voelt alsof ik in een decor van de nieuwe Spielburg ben beland en ik ben de ster. Stralend met mijn nederlandse accentje, de dames houden ervan, vertellend dat ik in A'dam heb gewoond(houden nog meer van me) en uitleggend dat ze in Nederland meer doen dan alleen maar jointjes roken...Amerika zoals op tv..tja het is echt waar! And I love it!
Ben nu bij een maat die ik in Brisbane heb ontmoet, hij woont samen met wat vrienden in een groot huis op de campus van USC... Donderdags meteen maar even naar een 'frat-party' geweest...de rode bekertjes, zoenende tieners (ik ben zo oud..), stiekem jointjes rokende puistenkopjes, alles echt alles is er! Potje bierpong gespeelt...lekker gedronken, beetje gesjanst..maar alleen naar huis! Ik ben een nette jongen, jullie weten het!
Oh heb trouwens het meest touristische ding gedaan tot nu toe.. ik ben op huizenjacht gegaan..allemaal huisjes van 'celebs' gezien..wat een ellende.. maar Michael Jacksons huis was het waard!
Sport...huge hier! als in heeeeel groot en heeeel belangrijk! Sport overal, en in alle soorten.. ben naar een LA Dodger wedstrijd geweest...honkbal, sloom..langzaam en ieder ander synoniem komen overeen met die sport! Maar wel 4 home-runs gezien dus mag niet klagen.. En natuurlijk een hotdogje gegeten zoals ik trouwens iedere dag nu fastfood eet..ze kennen hier niet anders..wat een ellende ;)!

Overmorgen cross ik even naar Las Vegas trouwens, kijken of ik de gelukkige ben.. :)
Ik hou jullie op de hoogte! En de foto's volgen... weet niet wanneer waarschijnlijk de volgende keer dat ik internet heb.. Tot snel allemaal!

3 opmerkingen:

  1. Hey levensgenietert,

    Wat een heerlijk verhaal weer! Zit lachend achter mijn laptop te genieten...:-) Nu hopen dat je de Jackpot wint in Las Vegas, en dan niet gruwelijk dronken gaan trouwen met een dik gedrocht die daar toevallig langs loopt..! Veel plezier nog daar en snuif nu het nog kan lekker veel cultuur op. (vergeet mijn sneakers niet...haha).

    We missen je!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hou vol jongen, hou vol!

    Het zal niet meevallen daar in dat saaie LA. Binnenkort wacht ons heerlijk stadje (wat geen stadje is) weer op je!

    Groeten,

    Peter (uit Veghel, NB, NL)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. neeffie,

    zit samen met tante mieken nu achter de laptop en die zit met tranen jou verhaal te lezen.
    moest van haar zeggen/schrijven: niels maak er een boek werkje van als je weer in nl bent met het geld wat je hier weer mee verdient kan je nog een xtje op w-reis!!
    maar we genieten nu nog in ieder geval van je verhalen, denk aan de woorden van je wijze grote broer!!
    en heel veel pleizer nog in vegas!!
    liefs tante mieke & marielouise

    BeantwoordenVerwijderen