dinsdag 30 maart 2010

Van de outback naar de stad movin all up!

Na bijna opgegeten te zijn door vliegen, gesmolten te zijn door de zon en/of knock-out geslagen te zijn door kangeroos ben ik dan toch heelhuids en veilig terug in de stad der steden in Australie..Sydney! Voelt goed om weer terug te zijn...

Maar de outback...wat een survival tocht..met twee dames op weg in de middle of nowhere! Van Adelaide naar Alice Springs. Vele kilometers rijden in de brandende zon, niks als zand en rottende kangeroos om je heen.. Maar eerlijk is eerlijk super indrukwekkend! Nadeel van de outback kwamen we overigens bij de eerste pauze al tegen; vliegen, heel veel vliegen! (zie de foto's).

Een absoluut hoogtepunt van de trip was een van de eerste stops waar we besloten te overnachten. We zagen een zwembad, waren moe, hadden het heet en waren nodig toe aan verkoeling. Dus hop die netjes op ons hoofd, zwempak aan en op naar het zwembad! Daar aangekomen, na een hindernisbaan van sprinkhanen genomen te hebben, zag het zwembad er ineens toch minder aantrekkelijk uit.. Allemaal beestjes in het water... Maar dit beestje laat zich niet zomaar wegjagen dus maakt een lekkere 'frisse' duik... Het was toen wel duidelijk we zaten in insektenland! Op het begin vervloek je ze nog maar na een tijdje wen je eraan..of niet. Ik niet. Dit was overigens niet het hoogtepunt die komt nog. 'S avonds, na eerst heerlijk gegeten te hebben.., besloten we de stoute schoenen aan te trekken en even naar het cafe dat naast de camping lag te gaan. Daar komen we Aussie tegen, een aboriginal, goed gemutst en vragend of ik een potje pool met hem wilde spelen. Vooruit dan, ik ben ook de beroerdste niet. Dus Aussie en ik in een team en de twee dames een team. Na een aantal potjes (die wij uiteraard allemaal wonnen, met mij in de uitblinkende rol.. :s) en een handvol gratis drankjes besloten we naar buiten te gaan en ons bij zijn maten (Australiers en Aboriginals) te voegen. Na veel lol, en zinnige, diepe gesprekken over van alles dat ons bezig houd in deze wereld, nodigde Aussie ons uit om de dag erna bij hem op hun 'station' te komen kijken. Dan zou hij ons de echte outback laten zien. Tuurlijk!
Dus de dag erna weer vroeg uit de veren gezweet uit ons bed..douche gepakt en bepakt en bezakt met onze camper kris kras door de outback om bij zijn station te komen... Heeft ie ons serieus een hele rondleiding gegeven, redbacks met ons gezocht, bier gedronken, met een 4x4 door de woestijn gereden, fucking gruwelijk! Mooiste moment was (na het moment dat ie me ook nog een 6packje voor onderweg had toegeschoven..) dat we een kangeroo op volle snelheid voorbij zagen komen... ik heb veel kangeroos gezien, maar meestal grazend en luierend, deze was zo machtig snel en groot! Zo vet!

Uiteraard was Uluru ook een hoogtepuntje maar ik denk dat de foto's meer zeggen dan ik kan met woorden..

Zo nu nog een weekje in Sydney, wat oude bekende opzoeken en dan op naar Fiji waar het nu stormt en met bakken uit de hemel komt...gezellig! Maar je weet wat ze zeggen; Na regen komt...

3 opmerkingen:

  1. Hey Partyboy,
    Mooie zandvlaktes man (veel zand!) En die kangeroo die het beeld uit flitst...fantastisch!!! Nog iets spannends gebeurd verder? Toch niet eerder naar huis vanwege een financiƫle crisis??? We moeten maar weer snel een keer Skypen!!!
    Take care my friend.

    B.I.G. Bro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verhaal en prachtige foto's Niels!
    Je hebt je bij die rotsen (Ayer's rock?) aardig uitgeleefd en terecht, wat een prachtig landschap. Zo, weer een bestemming aan m'n verlanglijstje toegevoegd ;-D
    Een (het) hoogtepunt tot nu toe.

    Oh, ik vind de witte sluier je beter staan dan die camo hoor. ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Niels,

    Alles goed met je daar? De laatste fase is denk ik wel begonnen of voelt het anders? Wij (Erik en ik van D1) zijn druk bezig om jouw vader weer te laten zingen! Met nog twee wedstrijden te gaan leiden we met 4 punten voorsprong. De buit is niet binnen maar ik kan niet ontkennen dat het er niet slecht uitziet.

    Groeten,

    Peter

    PS Over 40 minuten begint Feyenoord tegen PSV. Ik hoop dat mijn voorgevoel me bedriegt!

    BeantwoordenVerwijderen