dinsdag 26 januari 2010

Regenseizoen...

Hej hej hier ben ik weer...een kort berichtje uit Airlie Beach waar ik gisteren ben aangekomen! Tijdens Australia Day! Dat betekent feest..feest..feest en een kater! :)

Vandaag zie ik na meer dan een week eindelijk weer zon! Ik ben na Sydney naar Cairns gevlogen (ongelooflijk dom denk ik nu..kom ik later op terug..) en vanaf toen alleen maar ellendig weer gehad! Cycloon...veel regen, nog meer regen en wind! Je kon niks doen dus.. Wilde in Cairns een duikcursus doen, geregeld, betaald..kom ik bij de duikschool aan vol goede moed, hoor ik in het eerste instructie filmpje dat je niet mag duiken als je verkouden bent..en wie is er verkouden..niels! Duikcursus uitgesteld tot zaterdag, misschien zou ik dan beter zijn en kon ik alsnog duiken. Nadeel, moest ik nog langer in Cairns blijven hangen, waar niks te doen is behalve in de regen lopen!

Toch gewacht tot zaterdag, in de morgen wist ik het al! ik werd wakker omdat ik bijna geen lucht meer kreeg dus dat was wel duidelijk, geen duikcursus voor mij! Gelukkig wel al mijn geld teruggekregen.. en de dag erna meteen vertrokken uit Cairns op naar Magnetic Island! 320 dagen per jaar zon! Dat klinkt goed!
Onderweg in de bus een engelsman ontmoet, john, hij ging ook naar M. Island dus wij samen op de ferry.. Ik heb nog nooit zo'n boottrip gehad! Ik dacht serieus dat ik doodging! De golven waren zo f*cking hoog! Was wel een belevenis...maar goed de vooruitzichten werden snel duidelijk.. Ik heb twee dagen op Magnetic Island doorgebracht, 2 teveel! Alleen maar regen! En als we dachten dat het opklaarde en we naar buiten gingen...regen! De eerste nacht was stormachtig verlopen..Ik denk dat er in NL niet eens zoveel regen in een jaar valt als daar in die twee dagen...

Dus besloten om ook daar zo snel mogelijk weg te gaan.. zo zonde! Want het eiland moet super mooi zijn als het mooi weer is..maarja je kan niet altijd geluk hebben denk ik..

Nu dus Airlie Beach waar ik de whitsunday islands ga verkennen waarschijnlijk per zeilboot...vandaag even kijken wat ik kan boeken :)!

Geen foto's dit keer... die komen de volgende keer als ik wat leukere dingen heb meegemaakt..

ow en om terugtekomen op mijn domheid..ik had beter eerst naar melbourne kunnen gaan denk ik nu (australian open..) en van daar naar Alice Springs..en dan naar Cairns en vanaf Cairns terug naar Sydney..maarja dat krijg je als je de slechts voorbereide Bp'er allertijden bent he.. nu reis ik van hot naar her..heerlijk! ;)

5 opmerkingen:

  1. En laat de zon hier nou elke dag onbedaarlijk hard schijnen!

    Federer - Murray is finale in Melbourne!

    Leuk om jouw verslagen te lezen. Veel plezier verder Nielske!

    Groeten,

    Annelies & Peter

    PS Beker in NL: PSV - Feyenoord 0-3, ondanks de toch wat krappe overwinning waren we niet ontevreden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niels wat dacht jij het lijkt hier wel Barcelona ( regen, regen en regen ), en wij psv hebben een goed hart wat zelfvertrouwen voor de wedstrijd tegen Ajax ( 1-1 ).

    Jou verhalen blijven leuk, de volgende keer graag weer met kiekjes.

    de groeten P&A

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He die Niels, maak je maar niet zo druk over een weekje regen. Wij hebben hier al vanaf half december. Sneeuw, ijzel, sneeuw en brrr. koud.
    Dus niet klagen. Wij gaan donderdag voor carnaval een weekje naar Marbella,hopelijk is het weer daar beter. By the way, ons Judith is weer zwanger dus die heeft ook een rustige carnaval. Veel plezier maar weer en de groetjes van de Smitjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Niels,
    Hoe is Australie? Volgens mij is het prachtig. Dus graag foto's.
    Groet Peter en Toos
    ps het heeft enige tijd geduurd voordat we weer contact konden maken. Computers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Niels,
    Heb je het laatste sportnieuws ook gehoord? Pieter Vink mocht deze week met Mario Been gaan eten. Dit had hij tegoed omdat hij AJAX tegen Feijenoord 2 strafschoppen had onthouden. Je hoort het wel er is nog niet veel veranderd hier!!
    Geniet daarom nog maar lekker van Australie.
    Groet peter

    BeantwoordenVerwijderen