zaterdag 6 februari 2010

Whitsunday & Fraser Island trip

Wow! Zet mijn clubje toch even psv opzij in de amstel cup! En wat een doelpunten! Ja ik kan het niet loslaten..zelfs aan de andere kant van de wereld wil ik het blijven volgen! En penalty tegen ajaks?? Als suarex valt is het sowieso geen penalty in mijn -met feyenoord bril bedekte- ogen, maar dat terzijde..

Airlie Beach was ik gebleven de vorige keer.. We pikken het op bij de Whitsunday trip, ik had een boottochtje gepland van 2nachten..f*cking gruwelijk! Het weer was wederom niet echt best maar het uitzicht, de sfeer..alles was geweldig! Lekker chillen op een bootje(luxe boot/ lekker eten/ veel eten...), schommelen heen en weer... heerlijk! De eerste dag gesnorkeld in de great barrier reef, super mooi! Koraal, vissen, gekke dingen die je niet kan plaatsen echt niet normaal! Dus besloot ik de tweede dag om te gaan duiken...ik had nog nooit gedoken dus ik dacht 'fok it' lets give it a try! We kregen eerst een paar instructies (ik en twee andere die ook nog nooit hadden gedoken) en was in eerste instantie beetje nerveus voor het ademen, maar ik had het binnen een paar seconden onder controle en voelde me al snel op me gemak.. en daar gingen we! Helaas was deze dag het zicht onder water niet briljant vanwege het weer maar de duikervaring op zich was gewoon super vet! Dus de volgende dag ging ik weer :) maar ook deze keer was het zicht niet helemaal top..(zie de foto's,als het lukt met uploaden..) maar wel oog in oog gezwommen met de killer van steve! (ook hij/zij staat op de foto..)
De derde dag hadden we zowaar een uurtje zon..op whitehaven beach..een van de mooiste stranden ter wereld..yeah! Maar was niet helemaal voorbereid op dat uurtje dus als een echte kaaskop keihard verbrand.. vellen vallen er op het moment af.. Maar even serieus nu, super mooi! Ik hoop echt dat het lukt met het uploaden van de foto's want had zelf me camera niet meegebracht omdat het zand daar zo klein is dat het al vele camera's had vernield..vandaar.

Na de boottrip met bijna de hele groep op het vaste land nog een feestje gevierd. Ik was blij dat ik nog leefde na de terugtocht want het was ruig op zee...heel ruig! haha dus ik vond dat ik wel een lekker drankje verdiende..de volgende ochtend met een flinke kater de bus in naar Rockhampton. Daar begon de ellende. Zeg eerlijk, Rockhampton klinkt toch gewoon gruwelijk?! Ik dacht serieus dat dit de nieuwe hit stad zou worden voor mij..maar nee! Duidelijk nee..sjithole.
Zo snel mogelijk weg daar, dus ik wil de bus naar Town of 1770 pakken..bleek helaas niet mogelijk toen ik al onderweg was. De regen had ervoor gezorgd dat de wegen onbegaanbaar waren richting 1770... Welcome to Australia..andere kant van de wereld heb ik nog regen!

Dus meteen door naar Hervey Bay. Bleek een goede beslissing! Je kan in Hervey Bay een 4x4 huren waarmee je met een groep onbekende naar Fraser Island rijd, en vervolgens twee nachten overnacht in een tentje.. Super vet! Een van me hoogtepunten tot nu toe.. Helaas, na nog geen 20min op het eiland hadden we autopech..de andere groep (je reist met twee auto's) had problemen met de accu.. hebben we daar met ze alle drie uur in de brandende hitte (het weer was eindelijk goed! dus ik zeur niet..) staan wachten! Niemand die ons kon helpen.. Gelukkig een paar uur later en wat omwegen van hoe eigenlijk de eerste dag zou moeten verlopen bij het kamp aangekomen... lekker bbq'tje, lekker biertje...geslapen op een van de eettafels buiten en gewekt door vliegen en een dingo.. keek ik recht in de ogen de eerste keer dat ik ze opende..into the wild!

Rijden op het strand in 4x4 is gruwelijk! Alleen niet als je (sorry dames) vrouwen in je auto hebt..ik reed te hard en te gevaarlijk..dus na die ene keer heb ik niet meer gereden, was beter voor de sfeer denk ik :). Maar wederom het uitzicht en alles..is onbeschrijflijk! Zo mooi..en het gevoel van niks hoeven en moeten op een eilandje..zonnetje erbij..heerlijk!
Kon helaas niet in de zee zwemmen vanwege de kwallen en stingers..oja en haaien.. maar toch er waren genoeg kreekjes enzo om lekker af te koelen..'s avonds met de super toffe mensen die in mijn groep zaten spelletjes gedaan en lekker zitten ouwehoeren.. Vooral de engelse gasten(rugby spelers..kleine jongens) en de twee advocaten op vakantie kan je goed mee lachen! Gisteren ook nog mee uitgeweest..en vanochtend maar even me busje gecanceld..dalijk rugby kijken haha ben benieuwd!

Ik ga de foto's proberen up te loaden, hoop dat het lukt want er zitten weer wat leuke kiekjes bij hoor ;)

1 opmerking:

  1. nielsssssss,

    wat een belevenissen weer en kei mooie foto's !! volgende keer graag wat minder mooie omgeving plaatjes a.u.b want voor ons duurt d evakantie nog zo lang...............hahahaha
    nee echt erg mooi allemaal, en zeker onderwater gaaf hoor!!
    kijk weer uit naar je volgende avonturen dus kom maar op.....
    nog even een snelle up-date uit stellencity,
    maarten gilt en zingt zijn eigen helemaal d eblubbers in de kuip omdat jij nu zo ver weg zit, wessel wil nu ook een seizoenskaart !!
    en as vrijdag ga ik maar met 2 vriendinnen naar het vudel-feest {omdat jij er dit jaar niet bent-anders komt het nie goed he}
    groetjes van ons allemaal en geniet ervan xxxxx uit stellencity

    BeantwoordenVerwijderen