zaterdag 13 februari 2010

Austrlia zoo...

Hej carnavalsbeesten! alaaf!
(als ik heel eerlijk ben mis ik het ontzettend..ik kan wel janken als ik erover nadenk! het mooiste feest van de wereld missen alleen maar omdat ik zo graag de wereld wil zien! sjit...)

Waarschijnlijk lezen jullie dit pas volgende week als jullie een beetje uit de roes zijn...maar goed dat zou ik ook doen als ik jullie was! Vind de laatste tijd het aantal reacties wel matig hoor... worden me verhalen een beetje saai of willen jullie gewoon niet meer weten wat ik doe omdat het bij jullie sneeuwt en koud is enzo en bij mij heerlijk weer?! ;)

Maar! Na Hervey Bay waar ik weer eens afscheid moest nemen van hele toffe mensen, echt die engelse zijn geweldig!, ben ik naar Rainbow beach gegaan..klinkt mooier dan het is dus maak er niet teveel woorden aan vuil..en na Rianbow beach op naar Noosa!

Noosa zag er super mooi uit en heb eigenlijk een beetje spijt dat ik daar zo snel weer ben weggegaan want heb daar niet eens de stranden ofzo gezien.. maar ben wel naar de hoofdattractie gegaan namelijk de dierentuin..ja.

De eerste avond in Noosa had ik even tijd voor mezelf nodig dus heb ik een filmpje gepakt in de bios :) fucking gruwelijke film! Daarna nog even een bandje wezen checken die in de bar van het hostel speelde, was niet al te best... En omdat ik de dag erna vroeg op moest ging ik niet in op de vele verzoeken van het vrouwelijk schoon om te blijven maar ging ik op tijd me bedje in (serieus). haha sorry jongens ik kan niet alles op me blog omschrijven (pa en ma lezen dit ook, hoi pa en ma:)) maar het was bizar neem het van mij aan!

De volgende ochtend dus vroeg eruit en op naar de zoo...anderhalf uur later eindelijk aangekomen in het op het eerste oog ontzettend grote park! Ik wist niet of ik alles wel zou zien maar goed, met de kaart in me hand een route proberen te vinden in het park was zorg nummer 1. Wat een warboel!
Ik denk eerlijk gezegd dat dit verhaal redelijk kort gaat worden want ik kan wel vertellen wat ik allemaal heb gezien maar dat lijkt me duidelijk..dieren. Zoals in iedere dierentuin. En jullie met jullie carnavalskater boeit dat niet en mij eerlijk gezegd ook niet... Het was leuk maar voor mij duurde het allemaal een beetje lang.. ik heb van 10u tot 4u in dat park lopen banjeren..in de bloedhitte..ik denk dat ik het park drie keer gezien heb!
Hoogtepunt van de dag was de Koala-area (zoals Ron van Z. het zou zeggen, ik lees kliknieuws..).
Ik liep langs een van de bomen en eentje had een bord met daarop de text, 'i'm in the three', dus ik kijk omhoog, eerste wat ik zie is een slang op een metertje van de koala...dus ik zeg tegen een van de rangers, 'there is also a snake in the three..' (was toen grappiger dan nu realiseer ik..) waarop zij met de slangen-afdeling belt om te vragen of ze hun vriend even uit de boom willen halen...grappig he. Heb ik die dag een koala gered! Steve I. -rust in vrede- zou trots op me zijn!

Nou, gaan jullie maar weer lekker carnaval vieren dan ga ik ook de kroeg in..rugby kijken! Ik denk een nieuwe passie :).
Alaaf allemaal en ik mis jullie!

8 opmerkingen:

  1. Hoi neef,

    Ik heb wel even tijd om je een berichtje te sturen hoor ;) Geniet elke keer van je verhalen en foto's. Maarre ben je nou echt helemaal naar Australië gevlogen om in een dierentuin naar de Roos (op z'n engels uitspreken dus niet de bloem)te gaan kijken??
    Ha ha die hebben we in Blijdorp ook hoor! :D
    Veel plezier en de groeten uit Schoonhoven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Koala vriend,
    Je weet het allemaal mooie te vertellen!!! Ik geniet elke keer weer van je mooie beknopte levenservaringen...:-)

    Take care mate. Till next time X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Niels,

    Ik heb wel tijd voor een uitgebreide reactie!

    Superfamilie Typhlopoidea Superfamilie Typhlopoidea (vroeger: Scolecophidia)

    Familie Draadwormslangen (Anomalepidae)
    Familie IJzerslangen (Leptotyphlopidae)
    Familie Wormslangen (Typhlopidae)


    Familie Draadwormslangen
    Draadwormslangen (Anomalepidae of ook wel Anomalepididae)

    Er zijn ongeveer 16 soorten in vier geslachten die allemaal in Zuid- en Midden-Amerika leven en een gravend bestaan leiden. De meeste soorten blijven kleiner dan 30 centimeter en hebben geen harde schubben waardoor ze eruit zien als wormen. De kop is qua vorm moeilijk van de staart te onderscheiden en de ogen zijn rudimentair. Alle draadwormslangen zijn eierleggend, maar bij een aantal soorten worden de eieren meegedragen tot deze bijna zijn ontwikkeld en de eieren na het afzetten relatief snel uitkomen.

    Superfamilie Henophidia (vroeger: Boidea)

    Familie Rolslangen (Aniliidae)
    Familie Anomochilidae
    Familie Boa's of reuzenslangen (Boidae)
    Familie Pythonidae (Pythons)
    Familie Bolyeridae
    Familie Cylindrophiidae
    Familie Loxocemidae
    Familie Tropidophiidae
    Familie Schildstaartslangen (Uropeltidae)
    Familie Aardslangen (Xenopeltidae


    Familie Loxocemidae ( 1 items )

    De Familie Loxocemidae zijn bodembewoners die voornamelijk ondergronds leeft maar ook wel op de bodem jaagt. Qua habitat is de slang niet kieskeurig en het dier wordt aangetroffen in zowel drogere, rotsige omgevingen als vochtige tropische regenwouden. De landen waar de soort voorkomt zijn Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, zuidoostelijk Mexico en Nicaragua.

    Superfamilie Xenophidia (vroeger: Colubroidea of Caenophidia)

    Familie Waterslangen (Acrochordidae)
    Familie Atractaspididae
    Familie Gladde slangen of ringslangen, (Colubridae)
    Familie Gifslangen (Elapidae)
    Familie Adders (Viperidae)



    Familie Gifslangen ( 1 items )
    Deze familie is van andere families te onderscheiden doordat de soorten wel holle giftanden hebben, maar deze kunnen niet worden teruggeklapt zoals bij de adders (Viperidae). Hierdoor zijn de giftanden korter en wordt het slangengif niet zo makkelijk geïnjecteerd; ze moeten eerst een kauwbeweging maken, deze enkele seconde extra heeft waarschijnlijk vele mensenlevens gered. Bij deze familie is de oorspeekselklier tot gifklier omgebouwd en produceert een gif dat bestaat uit eiwitten die weefsels afbreken en al in geringe dosis een dodelijke werking kunnen hebben.
    Familie Adders ( 2 items )

    Bij de slangen in de familie van de adders (Viperidae) van de oude wereld is de vervolmaking van het gifapparaat nog verder gegaan dan bij de andere gifslangen. De giftand van de adders is bijzonder lang, zo lang, dat er in de gesloten bek geen plaats meer was, als niet tevens het sterk verkorte bovenkaakbeen als een knipmes teruggeklapt kon worden. Bij een beet wordt het bliksemsnel opgericht en in de buit geslagen. Deze komt evenwel niet ver; meteen doet het gif zijn werk, verlamt en doodt uiteindelijk de prooi. Vaak zal een gebeten muis nog zijn hol bereiken. Na een korte tijd begint de slang, heftig zijn tong in en uitstekend, heen en weer te kruipen, proeft dadelijk het spoor van het gebeten dier en volgt het, tot hij de buit gevonden heeft. Na onderzoek van de haarrichting wordt het dan, de kop vooraan, verslonden.

    De meeste adders zijn levendbarend. De oorspronkelijke soorten leggen eieren, waarvan de embryo's reeds in een verontwikkeld stadium zijn.

    Zo, en nu ga ik carnavallen!

    Groeten,

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. neeffie,

    wat een geweldig leuk verhaal weer, je kleine neven en nicht zijn super trots op je dat jij hun grote neef niels een koala beertje gered heb van een slang, strakkies kom je nog in het "ons eiland" want het hele schoolplein hier weet het al, hahahaha !!

    Ik ben nog helemaal aan het nagenieten van mijn aller eerste vudel ervaring, fantastisch !!!! snap niet dat je in deze tijd weggaat { geintje hoor}maar eh volgend jaar zijn we weer van de partij en dan met een hele bus lading !!!

    neef, geniet ervan vind het super om je verhalen en je foto's steeds weer te zien en lezen !!

    dikke kussen uit stellencity @ the netherlands

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een omgekeerde wereld.. jij moet bijna janken bij de gedachte aan carnaval (ik verklaar je bij deze dan ook voor gek) en ik word juist depressief bij de gedachte dat jij lekker aan het reizen bent!! Dat is toch net iets gaver dan jezelf 5 dagen bezatten in 't hart van veghel..
    Geniet er nou maar van en blijf van die leuke verhalen schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha die Niels,
    Yep, weer een beetje boven water inmiddels en ja, carnaval was echt de moeite waard dit jaar. Mooie prins, geweldige adjudanten en allemaal leuke mensen om hem heen (waaronder heren 7), maar..... niet te vergelijken met jouw ervaringen. Stoppen met janken dus! Voetbal wederom afgelast voor jouw mannen, dus misschien kun je nog wel een potje meedoen in juni.... Ondanks de magere reacties mijnerzijds op jouw verhalen, mag ik zeggen dat ik wel geinteresseerd lees, dus ga vooral door met reizen, leven, genieten, denken, dromen en schrijven. Tot de volgende keer Niels. Groetjes - The coach.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He, die Niels zit jij echt op zo'n verhaal over adders te wachten. Wij denken natuurlijk wel aan je! Met carnaval waren wij ook niet in het Veghelse en hoe denk je dat ons gevoel was toen we niet konden golfen omdat we tot ons knieën in het water stonden. But,but,but. Maandag hebben we de reis omgeboekt om dinsdag toch nog een beetje van de carnavaleske sfeer te proeven. Je moet maar zo denken voor ons is alles alweer voorbij en jij hebt mooi nog maanden vakantie. Denk je dan ook aan diegenen die hier al maanden in de kou zitten.
    Geniet nog maar van alle mooie dingen die je tegenkomt en tot horens. De smitjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Macho,

    Ben weer helemaal bij gelezen! Wat een dikke verhalen, super vet om even over je schouder mee te mogen genieten van wat je daar mee maakt..

    Nog een dikke maand en dan kan ik aan me adventskalender begginen om af te tellen tot je weer terug bent en we samen kunnen pilsen..

    Tot snel!

    Grtz Ron

    BeantwoordenVerwijderen