woensdag 23 december 2009

VIa de Mekong naar Luang Prabang, Laos

Hej iedereen!!

Het is weer even geleden maar daar ben ik dan weer!
Na Chiang Mai, een dag na de jungle trek, zijn Boris,Nico,Celine,David en ik richting Laos vertrokken. In Chiang Mai afscheid genomen van Marco,Joel en Klaus, zij reizen richten het zuiden.

Van Chiang Mai zijn we eerst naar Huay Xoi (?) -grens- gereden, duurde 6u... Daar hebben we ook geslapen, en de volgende dag al weer vroeg op voor de boot naar Laos! We hadden tickets voor de slowboat... En geloof me als ze in Laos 10min zeggen reken op 40min... ze zijn slow! Met de boot was het twee dagen varen.. ok 2 dagen min 8u op een boot pff dat is niks! check de foto's voor de boot... ajaijai! me kont doet nog steeds pijn! kerkbankjes, serieus! niet ok..
Maar (er is altijd een maar) het uitzicht was super, nieuwe mensen ontmoet, Rob,Georgina en Cecilia. Na de eerste dag op de boot ook gezellig mee wezen eten en samen verder gereisd naar Luang Prabang.
De tweede dag op de boot(had hem bijna gemist want was mijn portemonnee kwijt..zweten!) raakte ik in gesprek met een gast uit de VS, Alaska, serieus 5u mee zitten ouwehoeren en voor we het wisten waren we in Luang Prabang! Hij kan misschien iets regelen met contacten die hij heeft in de VS voor een slaapplaats ofzo.. altijd goed!

Maar goed, de boottrip was mooi maar ik was blij weer op vaste land te staan! Boris,David, Celine, Nico, Rob, Georgina en Cecilia en ik natuurlijk op zoek naar een guesthouse... iedereen liegt hier! als ze zeggen 'ik heb genoeg kamers' dan hebben ze er 1! Heel irritant in de warme zon, met een backpack, na een lange reis... gelukkig 4 mooie kamers gevonden (2pers. bed! yes!) 's Avonds wat gaan eten..voedselvergiftiging (ik spaar jullie de details maar het was nasty)..De dag erna heel de dag op bed gelegen, misselijk!

Dus de eerste 2 dagen in LP waren niet mijn beste dagen.. de derde dag een waterval bezocht, leek wel centre parcs! Was wel mooi maar ik kreeg een beetje het gevoel alsof het niet helemaal echt was ofzo.. zie de foto's!
Ik vond de weg ernaar toe spectaculairder!
Volgende dag dus maar een fiets gehuurd en samen met Celine, David en Nico lekker wezen fietsen! Tot nu toe de mooiste dag! Echt super! Eerst vroeg opgestaan..serieus half 6!! Om de Monikken te zien(zij halen eten op in de morgen..) De echte mensen van Laos ontmoet, in een school geweest, gevoetbald met kinderen! Perfecte dag!

Deze perfecte dag afgesloten met een sunset en een biertje..baco's...hangover...Ik hoop daarom dat mijn verhaal een beetje kloppend is maar ben er bang voor! Oja tussendoor hebben Boris,Cecilia en Georgina ons trouwens verlaten... en morgen gaan we waarschijnlijk naar Viang Vieng! Check youtube voor Viang Vieng... gonna be fun! :)

Lekker weertje hier trouwens, bij jullie??

6 opmerkingen:

  1. Ha Niels,

    Wat een reis, mooie mensen en een prachtige natuur. Heb gezocht op youtube maar vond enkel filmpjes van dronken jongeren die de beest uithingen..

    Keek afgelopen week een paar keer per dag of je al iets nieuws geplaatst had en was vanmorgen aangenaam verrast dat je weer foto's geplaatst had en een verslag.

    groeten,
    Henk

    P.S.
    'Snachts vriest het hier en overdag dooit de sneeuw (was 25cm) langzaam weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He lieve Niels,
    Morgen is het zover: dan vieren we kerst. Om 13 uur komen we weer met z'n allen bij elkaar voor de familieborrel en ik vind het nu al niet leuk dat je erbij bent! Zo te lezen heb jij het fantastisch naar je zin en daar ben ik heel blij om. Ben ook superjaloers als ik al die verhalen lees.

    Alvast hele fijne kerstdagen toegewenst (al weet ik niet of je daar echt iets van merkt) en mocht ik je niet meer mailen dan alvast een hele fijne jaarwisseling!!!!!!!

    Hele dikke kus,
    Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Niels,

    Geweldig die avonturen van jou! Leuk om te lezen. Ik hoop (en ga er van uit) dat je veel plezier blijft beleven. Geniet ervan (ook in 2010).

    Wij zitten met de familie in Sainte-Ode dichtbij Bastogne (Belgique). Dat is ook niet misselijk!

    Groeten,

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Niels,

    Verhaal en foto's blijven super leuk om te volgen, ga zo door. Kerst goed door gekomen, wij horen het weer graag. En ik mag aannemen dat je geen kilootjes hoeft af te vallen na dat laatste diner, dus dat is mooi meegenomen.

    groeten,

    A&P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. he lieve neef,

    blij weer wat van je te kunnen lezen !!
    en prachtige foto's weer, we hebben je enorm gemist 2e kerstdag met de spelletjes !! maar alles is goed gekomen, jij een hele fijne jaarwisseling straks in dat mooie land en we lezen graag weer snel van je fantastiche avonturen
    liefs v/d tanisjes uit stellendam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niels,

    Ik hoop dat je tijd hebt om de reacties hier te lezen. Ik wil je in ieder geval een heel gezond en mooi 2010 wensen!! Laat gauw weer wat van je horen, ik kijk er naar uit ;-)

    Groet,
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen